31.10.2010 Mošník - 911 m.nm. vysoký vrch bol dnešným naším cieľom. Nádherné babie leto pokračuje. Žiaľbohu príroda už  mnoho stratila z nádhernej jesennej farebnosti, ale teší nás aspoň príjemné slniečko.

Po asi štyroch kilometroch z bývalých kúpeľov Borda, sme na kóte Lazy 859 m.n.m.

V týchto miestach idú súbežne tri turistické značky. Červená hreneňovka, modrá Dargovský priesmyk - Herľany, žltá Lazy- Parustan.

Mošník sedlo (odbočka modrej do Herlian). Neskrývame prekvapenie. Niekto osadil na toto rázcestie úplne nové smerovníky, čo sa už v "našich končinách" dávno nestalo. Drvivá väčšina smerovníkov je zhrdzavená, až nečitateľná.

Stúpanie od sedla. "Najnepriechodnejší" úsek na dnešnej trase. (Najbližšie keď sem prídeme tak sa to pokúsime spriechodniť )

Ďalej smerom na Mošník je to už celkom dobré.

Mošník, nevýrazný roztiahnutý vrchol. Tu sa stretávajú hranice troch okresov, Košice vidiek, Vranov nad Topľou a Trebišov. Tu je najvyšší bod Trebišovského okresu.

Pri dobrej "diaľkovej" viditeľnosti, je odtiaľto veľmi pekný výhľad východným smerom na Vranov nad Topľou a okolie.

Zbytky snehu po predtýždňovom "krupobití".

Nad Herlianskym sedlom je miestami chodník tiež dosť zarastený.

Pri turistickom chodníku sú celkom pekné skalky.

Chata zopár metrov od Herlianskeho sedla.

Sme na ceste Herľany - Banské

Herlianske sedlo - Banské mláčky.

Naspäť ideme inou, pohodlnejšou cestou. Vľavo od tejto chatky vedie nádherná už dlho nepoužívaná lesná cesta, ktorou sa bez problémov dostaneme až na Mošník.

Poznámka: Na turistickej mape je červenou naznačená hrebeňová trasa, ktorá korešponduje so skutočným značením. Ale mapa Slovakia TOPO v2 dodávaná k GPS prístroju Garmin, udáva červenú trasu odtiaľto až na Mošník práve po tejto nádhernej ceste, ktorá ide asi 500m východne od hlavného hrebeňa.
Pozri na Google mape....  , kde je tento úsek vyznačený ako Trasa cesta hnedou farbou.

Túto trasu volíme zámerne, pretože pred časom som dostal tip od Rada z Lomnice (ktorému ďakujeme ), na tieto nádherné skaly týčiace sa nad cestou asi v dĺžke 400 metrov. Skaly sme nazvali  "Hradby" nad Herlianskym sedlom.

Máme smolu, lebo slnko je už na opačnej strane a tak fotky v protisvetle nie sú dobré. Je potrebné sem prísť ráno.

Cesta hoci do kopca je stále príjemná.

Mošník je pred nami.

Dostávame sa na hrebeň asi 100 metrov južnejšie od vrcholu Mošníka.

Pohľad do Bačkovskej doliny. Upútal nas svetlý fliačik(šipka s otáznikom).voľným okom ťažko rozoznateľný.
  Marian opierajúc sa o strom snaží sa pomocou extremného zoomu zistiť túto záhadu.

Tu je výsledok jeho snaženia. Zaujímavý skalný útvar pripomínajúci ležiaceho slona s opuchnutým chobotom
Nepozná z vás niekto cestu k tomuto čudu?

Už len zopár sto metrov a sme na Lazoch.

Záver:Veľmi pekné počasie (na niektorých miestach, fúkal studený južný vietor). Uvideli sme nové skaly. Škoda len, že nebola lepšia "diaľková" dohľadnosť. Ale nemôžme mať stále všetko

Dĺžka  celej trasy z Lazov tam a späť  cca 9,3 km.

Celá trasa a viac fotiek   Na Google mape tu...

Mošník  na turistickej mape tu......    GPX súbor na stiahnutie tu.... (kliknite pravým tlačítkom a dajte uložiť cieľ odkazu)

Poznámka: Ak chcete navštíviť iba "Hradby" nad Herlianskym sedlom. je to najpohodlnejšie z Herlianskeho sedla. Sú vzdialené iba 1 km od štátnej cesty, peknou lesnou cestou. (auto môžte nechať pri chatke). Prajem peknú prechádzku a dobré počasie.