18.6.2009 Z Kecerovského Lipovca do Juskovej Vole. Dnešnú túru začíname v Kecerovskom Lipovci, malej dedinke (110 obyvateľov), ktorá leží tesne pod Slanskými vrchmi zo západnej strany. Chceme dnes navštíviť vrch Lipova, Menší vrch, vyhliadku pod Menším vrchom, Makovicu, Zajačí kameň, Skaly pod Pariakovou.

Obecný úrad a hasičská zbrojnica v Kecerovskom Lipovci.

Pohľad na Kecerovský Lipovec a Kecerovce. Počasie nám žičí.

Vchádzame do lesa. Ideme stále po lesnej ceste. Asi po piatich kilometroch odbočujeme z cesty doľava a prudkým stúpaním sa dostávame na vrch Lipova.

Vrch Lipova 834 m.n.m.

Sme na kóte Menší Vrch (950m.n.m.) z ktorého sú nádherné výhľady. Smerom na sever vidíme televízny vysielač Dubník.

Vrchol Menšieho vrchu so skalami a nádherným papradím.

Tabuľa nás upozorňuje na nejakú vyhliadku a prameň.

Tabuľou avízovaná vyhliadka, pod ktorou je skoro 15 metrov vysoký skalný zráz.

Vidíme odtiaľ aj Makovicu.

Dlhá skalná stena pod vyhliadkou.

Poznámka: Táta skala pod Menšim vrchom sa volá "Vratňa skala". Menši vrch jeho stare meno je "Miaši verch". Pod Miašim verchom smerom na východ je rovina . Tam stala v 18.str.drevorubačská osada. Obyvatelia boli drevorubáči a uhliari žili tam aj z rodinami. Pochadzali niekde od Bosny. Ich šoltys sa volal Miaša.
Zdroj - Pavol Košč Zámutov.

Hore je miesto aj na posedenie.

Peter a Miki na Makovici.

Vrchol Makovice pokrýva "les" stožiarov rôznych typov a veľkosti. Toto je len časť.

Asi 600 metrov južne od Makovice nachádzame takéto odpočinkové miesto s pekným výhľadom na západnú stranu. (Mikiho zrejme ta horúčava trochu uspáva ) Celé miesto leží na menšej skalnej vyvýšenine.

Je odtiaľto pekný pohľad na západ.

Pokračujeme ďalej a otvára sa výhľad smerom na východ. Máme pod sebou Vranov nad Topľou ako na dlani.

V týchto miestach nachádzame odbočku vľavo  na novú modrú turistickú (nie je ešte na mape), ktorá smeruje cez Skaly pod Pariakovou do Juskovej Vole. Stále sme ešte neprišli k miestu kde by mal byť Zajačí kameň. Pokračujeme teda ďalej po červenej (aj napriek zjavnému nesúhlasu mojich "spolucestujúcich").

Podľa  turistickej GPS mapy Slovakia TOPO  by mal byť na tomto mieste Zajačí kameň. Ani po dlhom hľadaní okrem pekného výhľadu na Bogotu nijaký kameň tu nenachádzame. (..... veľká oblá skala ako lopta, vysoká asi 2,5 m, dá sa vyjsť na vrchol, je divne osekaná. Podľa informácie od priateľa Janka.)

O pol kilometre ďalej je len tento smerovník, ale Zajačí kameň je dnes pre nás definitívne, veľmi dobre schovaný. (už si v duchu predstavujem výčitky mojích priateľov, ak v Juskovej Voli nestihneme posledný autobus )

Odbočujeme doľava ku Skalám pod Pariakovou potom čo vyplašíme veľkú čriedu diviakov rôznej veľkosti, ktorá smeruje tým istým smerom.

Úžasné, úžasné, úžasné......  Iné slová nenachádzame pri pohľade na tento obrovský komplex skál rôznych veľkostí a tvarov roztrúsených po východnom svahu.

Dlho sa tu nezdržiavame, aj tak by sme to dnes už nestihli všetko prejsť. Aj slnko nám svieti z protiľahlej strany. Určite sa sem niekedy vrátime.

Lesnícka chata. Je 16 hodín. Je jasné, že posledný autobus , ktorý odchádza z Juskovej Vole nestihneme. Ešte máme pred sebou vyše štyroch kilometrov. Vymýšľam si ,že z Juskovej Vole do Čemerného to máme iba štyri km a hravo zvládneme( viem, že je to skoro desať, brrrr....)

Opustená drvička kameňa pri kameňolome.

Smerovník cyklistických trás. povyše Juskovej Voli. Posledný autobus je fuč. Pomôže nám už iba nejaký zázrak, alebo dobrí ľudia.

Zázrak sa naozaj konal v podobe tohto "anjela" a jej manžela (nie je na fotke), ktorí sa nežistne ponúkli, že nás odvezú do Čemerného, odkiaľ sme  mali ďalši autobus. (Celou cestou domov nás hrial príjemný pocit, že dobrí ľudia žijú aj v tomto nie veľmi dobrom súčasnom svete. Milá rodinka, aj touto cestou vám veľmi pekne ďakujeme. Ozvite sa nám prosím na kontaktnú adresu )

Najkrajší zážitok z túry: Jednohlasne - pomoc úplne cudzích ľudí.

Menej príjemný :  Nenájdený Zajačí kameň, polkilometrový rozdiel medzi polohou Zajačieho kameňa na mape a smerovníka s Označením Zajačí kameň. Na viacerých miestach sa odlišuje poloha červenej trasy od turistickej GPS mapy Slovakia TOPO . (pozri na Google maps).

Ale nakoniec  to bolo všetko úplne v pohode. Zajačí kameň nám neutečie .

Dĺžka trasy 21 km.

Viac obrázkov  Na mape Google tu......